Termékeink

Csökkentse költségeit akár 40%-kal a megfelelő ipari beszállítóval

A gyártó ipar tendenciális növekedésével együtt a piaci verseny is egyre inkább kiéleződik. Ráadásul a vevők körében fokozódó árézékenység is komoly kihívást jelent, amely a keleti gyártók növekvő piaci részesedésének köszönhető.

A mostani ipari környezetben a fejlődés és növekedés egyik legfontosabb kulcsa egy hatékony üzelti modell kiépítése és működtetése, valamint egy stabil, kiszámítható ipari beszállítói kör fenntartása. Fontos olyan partnereket találni, akik hajlandóak hozzáadott értéket adni termékeikhez és szolgáltatásaikhoz.

Az ipari beszállítókkal ápolt kapcsolatunk éppen ezért létfontosságú a hosszú távú üzleti sikerünkhöz. Ennek elérése érdekében érdemes a beszállítói bázist rendszeresen átvizsgálni és szükség szerint frissíteni, új potenciális partnereket keresni.

A legtöbb cég különböző KPI-t használ, hogy a beszállítóiról átfogó képet kapjon. De a KPI-ok sajnos nem minden esetben képesek átadni a beszállítók hozzáadott értékét. Ezen hozzáadott érték viszont fontos tényező, hiszen akár 20-40%-kal is csökkentheti egy cég költségeit.

Ebben a cikkben leírjuk, hogyan lehetünk nyereségesebbek a megfelelő beszállítók segítségével, ezzel arra buzdítva a vállalkozókat, hogy több figyelmet fordítsanak beszállítóik tevékenységeire.

Így csökkentheti ipari beszállítója az Ön költségeit

Hogyan tudja egy fémmegmunkáló beszállító, mint például az ELA Solutions csökkenteni az Ön költségeit? Erre a kérdésre számos válasz létezik: egy beszállító főleg azzal tud hozzájárulni az Ön sikeréhez, ha elhagyja a hagyományos „kivitelezői” szerepét és elkezdi az Ön érdekeit vizsgálva átgondolni az adott projektet, terméket.
Gyakran beleesünk abba a destruktív gondolatmenetbe, hogy egy terméken már „nincs mit fejleszteni”, hiszen a vevő „tudja, mit akar”. Aki így áll hozzá, az téved, hiszen még a legtapasztaltabb és legjobb szakértők is tévedhetnek vagy elnézhetnek bizonyos költségfaktorokat.
Egy igazán értékes beszállító egyfajta tanácsadó, aki felhívja a figyelmét arra, hogy mi optimalizálható vagy akár felesleges.
Az alábbi módon tudja tehát az Ön költségeit csökkenteni:

  • A termék komplexitásának csökkentése

    Gyakran kapunk rajzokat protípusokról, amelyet a megrendelőink szeretnének legyártatni. Minden alkalommal feltesszük magunknak a kérdést, hogy van-e bármilyen mód arra, hogy optimalizáljuk a terméket és csökkentsük a költségét. Ehhez több információt próbálunk megszerezni: Hol használják majd a terméket és hogyan? Milyen követelményeknek kell eleget tennie? Látható vagy nem látható elem? Mik az ügyfél egyedi igényei?
    10 esetből 6-szor fordul elő, hogy legalább 1 költségfaktort találunk, ami elhagyható.
    Csapatunk elsődleges célja, hogy a legjobb eredményt szolgáltassa vevőinknek, azaz csökkentse a gyártás költségeit a legvonzóbb design megtartása mellett.

  • A termék újratervezése

    Előfordul, hogy nem elegendő 1-1 módosítás, hanem az egész terméket újra kell tervezni. Egy olyan ipari beszállító, aki csak a saját profitját tartja szem előtt, nem fog saját magának munkát csinálni és ingyen újratervezni egy terméket. Ellenben azon beszállítók, akik hosszú távon gondolkodnak, nem sajnálják vevőik elől ezt a hozzáadott értéket.
    Egy termék újratervezésnél a következőképpen tudjuk csökkenteni a költségeket:
    alternatív nyersanyagok felhasználása,
    költséghatékonyabb technológiák használata,
    elemek összevonása vagy kiiktatása.

  • Ingyenes minták gyártása

    Előfordul, hogy egy vevő előbb kér mintákat, mint ajánlatot. Gyakran találkozunk olyan esetekkel, amikor a gyártó beszállítók hónapokig húzzák a mintagyártást és emiatt fontos megrendelésektől esnek el a vevők. De miért van az, hogy sok cégnél nem hajlandóak mintákat gyártani? A válasz erre egyrészt a szakértelem, kapacitás és gyártási hatékonyság hiánya, másrészt a gyártással járó plusz költségek.
    A 26 éves működésünk alatt megtanultuk, hogy egy rövid időn belül legyártott, kiváló minőségű minta azonal el tudja nyerni egy vevő bizalmát, hiszen megkönnyítjük az ő helyzetét is azzal, hogy elsőként tud a saját vevőjének prezentálni élő mintákat.

  • Alternatív alapanyag, technológia vagy felületkezelés választása

    A technológiák, termelési folyamatok és a nyersanyagok folyamatosan fejlődnek, egyre több lehetőség áll a gyártók rendelkezésére. Ennek ellenére sok olyan megrendelőt látunk, akik ragaszkodnak az eredeti, de már elavult formatervhez és technológiához. Ez sok esetben a szakértelem, idő, kapacitás hiányának vagy az adott részleg túlszakosodásának tudható be. Ezért érdemes egy olyan ipari beszállítóval együttműködni, aki kellő szaktudással, tapasztalattal és fejlesztői stábbal rendelkezik.

  • Hulladéktermelés minimalizálása

    A hatékony és optimalizált folyamatok szerinti működést a LEAN Menedzsment tökéletesen magába foglalja. De sok KKV számára túl komoly idő- és energia- befektetés a LEAN kultúrának a bevezetése és működtetése, pedig komoly előnyt jelenthet cégük és hosszú távú sikerükre nézve.
    De mit is jelent egy gyártó cég számára a LEAN menedzsment? Azt, hogy minden folyamatot mér és állandóan optimalizál, így egy költséghatékonyabb működést biztosítva.
    Amennyiben egy beszállító nem ennek szellemében működik, könnyen meglehet, hogy a magas selejtarány és utómunka költségeit belekalkulálja a vevői árakba.
    Természetesen egy vevő sem fizeti meg szívesen a beszállító hibáit, így érdemes arra figyelni, hogy a beszállítók figyelmet fordítanak-e saját gyártásuk hatékonyságának növelésére.

A fentiekben kiemeltünk pár számottevő módot, mellyel egy beszállító csökkenteni tudja az Ön költségeit. Sok esetben azonban a beszállítók inkább árakat emelnek, minthogy a legköltséghatékonyabb megoldásra törekednének. Sajnos olykor a vevők rákényszerülnek az áremelés elfogadására, mivel nehezen találnak jobb alternatívát vagy hosszasnak bizonyul az átállás egy másik partnerre. A kérdés immár csak az, hogy hogyan ismerhetjük fel az igazán megbízható partnereket? Mik azok a jellemzők, amik arról árulkodnak, hogy hozzáadott értéket teremtenek vállalkozásunk számára?
A továbbiakban kitérünk néhány indikátorra, ami azt sugallja, hogy a megfelelő beszállítót választottuk.

Figyelmesség és segítőkészség

Egy beszállító, aki magától értetődően, kérés nélkül javaslatokat tesz egy fejlesztéssel kapcsolatban és konstruktív tanácsokat ad, egyértelműen fontosnak tartja a vevő elégedettségét, ráadásul szakértelemről is árulkodik.

Szakértelem és tapasztalat

A segítőkészség nagyon fontos, de ha a beszállító nem rendelkezik a megfelelő tudással és tapasztalattal, akkor hiába akar, nem tud a vevő segítségére lenni és megragad a kivitelező szintjén. A tapasztalat egyik indikátora a cég életkora lehet, a szakértelemről pedig az aktuális stáb és az eddigi fejlesztések adnak képet.

Bizalom és transzparencia

Egy hosszú távon gyümölcsöző kapcsolat titka, hogy mindkét fél nyílt kártyákkal játsszon. Egy új fejlesztés megvalósítása mindig izgalmas kihívás, melynek a végén egyetlen lehetséges végeredmény születhet: egy kiváló minőségű, optimális technológiájú végtermék. De ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, fontos szempont a bizalom és transzparencia. Ezért fontos, hogy a felek között kialakulhasson egy személyes kapcsolat és a beszállító nyitott legyen arra, hogy bemutassa vevőinek a céget, az üzemet, a csapatát.

Összefoglalva: mitől megbizható egy ipari beszállító

Egy ipari vállalat számára a hosszú távú üzleti sikerhez nem csak az értékesítés, hanem a hatékony működés és egy stabil, megbízható beszállítói lánc is elengedhetetlen. Vezetőként olyan beszállítókkal érdemes együttműködnie, akik már az első tárgyalások alatt is kimagasló vevőközpontúságról tanúskodnak.
Egy egészséges vevő-beszállító kapcsolatnak kölcsönös bizalomra kell épülnie.
Hiszünk abban, hogy a vevőközpontúság, a know-how és a tapasztalat az alapjai egy gyümölcsöző, hosszú távú üzleti kapcsolatnak.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Ne maradjon le az újdonságokról

Iratkozzon fel hírlevelünkre, így nem marad le az aktuális fejlesztéseinkről, hírekről és az iparág trendjeiről.

Hasonló cikkeink